21 dienas izaicinājums paradumu maiņai Piesakies bezmaksas izaicinājumam

Jan 08

Norūdies, lai neslimotu – rūdīšanās ļauj dabiski palikt izturīgākam

Rūdīšanās , Wim Hof

Profilakse ir labākais veids, kā nodrošināt veselību. Arī rūdīšanās ir labs profilaktisks līdzeklis veselības nodrošināšanai. Kā rūdīties pareizi, vai katram tas ir pa spēkam un vai var to sākt darīt arī pašā ziemas viducī  – vairāk par to visu runājam Jaunā gada pirmajā raidījumā Kā labāk dzīvot. Raidījuma viesi fizioterapeite, hidroterapijas speciāliste, pedagoģijas doktore Luīze Ventaskrasta un Rūdīšanās skolas vadītājs, Wim Hof metodes treneris un vēstnieks Latvijā Māris Žunda.

Turpinā lasīt rakstu
Jan 07

Pieredzes stāsts – Vēl tāls ceļš ejams

Pieredzes stāsti

Andreja Kovaļova pieredze ar aukstumu sākās, kad viņš vēl bērns būdams kopā ar vecākiem devās uz Vecāķu pludmali – vēlā rudenī. Vīrietim spilgti atmiņā palikusi aina, kā viņa tēvs peldas lielos viļņos laikā, kad viņš pats ar mammu, silti saģērbušies stāv krastā. “Kopš tā laika periodiski intuitīvi esmu centies izaicināt sevi ar retām peldēm ziemā. Pavērsiens bija iepazīšanās ar Māri Žundu. Devos ar viņu ziemas pastaigā pa Siguldu, kas bija pirmais šāds izaicinājums un tas deva lielu impulsu. Apmeklēju arī vienas dienas apmācību, kas pavēra jaunu apvārsni un lēnām sāku integrēt aukstumu, kā arī elpošanas vingrinājumus savā ikdienā. Padziļinoties interesei un arī palielinoties azartam, devos arī uz vienas dienas lekciju Londonā, lai klātienē noklausītos Vima Hofa personīgo pieredzi un piedalītos īsā treniņā,”  ar pieredzi dalās A.Kovaļovs.

Turpinā lasīt rakstu
Jan 05

Pieredzes stāsts – Sergejs – veselīgāks, gudrāks un mazliet trakāks

Pieredzes stāsti

Sergejs Juhno ir 36 gadus jauns un, kā pats saka – dzīvo foršā pilsētā, ko sauc Liepāja. Viņš piekopj aktīvu dzīvesstilu un sporto katru dienu – skrien, peld un darbojos svaru zālē. “Arī ēst mēģinu veselīgi, par to liels paldies manai sieviņai, kura ļoti seko līdzi mūsu ģimenes uzturam,” saka Sergejs un atklāj savu dienas režīmu. Ceļas aptuveni 5:10, izskrien aptuveni divus kilometrus, lai pamostos, pēc tam, kādas 40 minūtes palasa grāmatu – tas viss notiek, kamēr mājinieki vēl guļ. Tad brokastis un darbs, savukārt pēc darba treniņš. “Vakarus gan mēģinu veltīt savai ģimenei, lai mēs kopā varam darīt visādas lietas,” paskaidro vīrietis.

Turpinā lasīt rakstu
Dec 28

Pieredzes stāsts – Jānis ziemas mēteli tā arī neuzvilka

Pieredzes stāsti

Jānis Dubinskis ir vecākais no trīs brāļiem. Dzimis šofera un zootehniķes ģimenē Bauskas pusē. Šobrīd dzīve Jāni ar sievu un trīs brīnišķīgiem bērniem ir atvedusi netālu no Rīgas, kur vīrietis pārsvarā uzturas darba dienās, vadot pārdošanas procesus un rūpējoties par IT tehnoloģiju jaunuzņēmuma izaugsmi. Brīvo laiku pavada ar ģimeni vai draugiem, dažreiz vienatnē, vai kopjot piemājas dārzu, ceļojot, sportojot, lasot grāmatas, gatavojot ēst vai pilnveidojot sevi kādos kursos. Ļoti, ļoti retos gadījumos Jānis izvēlas vienkārši nedarīt neko. Viņš tic cēloņu un seku likumsakarībai jeb – ko sēsi, to pļausi. Arī citiem Jānis novēl – sēt labo!

Turpinā lasīt rakstu
Dec 17

Pieredzes stāsts – Vēl trakāka un pozitīvāka

Pieredzes stāsti

Ineta Idere-Bankava, pēc profesijas ir akordeona spēles skolotāja, direktores vietniece izglītības jomā Bauskas Mūzikas un mākslas skolā, bet pēc sirds aicinājuma pirtniece – zāļu sieva. “Mīlu dzīvi, dabu, dzīvoju ar prieku un mīlestību,” stāsta Ineta, “esmu apmierināta ar sevi un priecājos par iespēju dzīvot šeit un tagad – par saviem mīļajiem līdzās, priecājos par savu lauku sētu, par brīnišķīgo Latvijas dabu, lepojos ar latviešu tradīcijām, kuras cenšos izzināt un ienest savā un apkārtējo dzīvē.”

Turpinā lasīt rakstu
Nov 13

Kad ir jāgatavojas ziemas peldei?

Rūdīšanās , Wim Hof , Ziemas peldēšana

Iestājoties vēsākam laikam veselīgā dzīvesveida piekritēji sarosās ekstravagantajām peldēm aukstumā. Roņi – ziemas peldētāji –  sāk organizēt tradicionālās tikšanās, pulcējas vienkopus, lai vismaz reizi nedēļā dotos vēsajā ūdenī. Latvijā ir reģistrēti vismaz 10 ziemas pedētāju klubi. Citi interesenti un iesācēji uz rūdīšanās aktivitātēm gan lielākoties noskatās ar bažām – vai tā nevar saslimt? Varbūt labāk mesties uzreiz aukstā āliņģī, vai tomēr sākt trenēties līdz ar rudens iestāšanos? Bet vai pakāpeniskā pieradināšanās nav sliktāka par straujo, vai otrādāk? Šādi jautājumi ir pilnīgi normāli cilvēkam, kurš nekad to nav darījis. Lai iedrošinātu izmēģināt aukstumpeldes arī praktiski sniegsim dažus padomus no Rūdīšanās skolas vadītāja un trenera Māra Žundas pieredzes.Turpinā lasīt rakstu

Nov 12

Pieredzes stāsts – nomāc stresu, kontrolē emocijas

Pieredzes stāsti

Ingus Siliņš ir 37 gadus vecs vīrietis. Precējies, ģimenē aug trīs puikas (2, 4, 11 gadi). Par sevi saka: “Profesionāli esmu NBS virsnieks. Esmu aktīvs, patīk sevi pilnveidot gan fiziski, gan psiholoģiski, arī mentāli un emocionāli.”

Ar Rūdīšanās skolas veidotāju Māri Ingus iepazinies sava dienesta laikā Nacionālajā aizsardzības akadēmijā. “2016.gadā NAA kadetiem izveidoja Kaujas izturības kursu, kas ilgst gandrīz divas nedēļas. Šī kursa laikā kadetiem tiek dota iespēja iepazīt sevi situācijās, kad viņi tiek novesti līdz savām fiziskajām, psiholoģiskajām un emocionālajām robežām. Lai kadetus labāk sagatavotu un iedotu viņiem vēl vienu rīku (elpošanu) sevis pašregulācijai, tika pieaicināts Māris,” par satikšanos stāsta vīrietis.

Turpinā lasīt rakstu
Okt 21

Kāda ir saunas vai pirts nozīme treniņa procesā?

Pirts , Rūdīšanās

Treniņa un saunas mijiedarbība

Cilvēki, kas pievēršas aktīvam dzīvesstilam un sāk sportot, bieži uzdod jautājumu par to – kā savu organismu labāk trenēt, kā padarīt to izturīgāku un spēcīgāku? Zinātāji skaidro, ka sportā ļoti svarīga ir tieši racionāla treniņu programma. Plašs un labi pārdomāts treniņu cikls pārkārto organisma funkcijas vēlamajā virzienā, kā arī paplašina organisma iespējas. Tomēr ar to viss nebeidzas – ļoti svarīgu lomu ieņem arī organisma norūdīšana, kuras laikā audos veidojas adekvāta reakcija uz apkērtējas vides kairinājumiem un uzlabojas organisma pielāgošanās spējas dažādiem un bieži mainīgiem apstākļiem. Viens no svarīgiem palīglīdzekļiem šī mērķa sasniegšanā ir saunas un pirtis, jo tās palīdz sasniegt nospraustos mērķus ķermeņa attīstībā un pilnveidošanā. Centīsimies jums uzskatāmi izskaidrot, kādēļ treniņi un sauna iet roku rokā.Turpinā lasīt rakstu

Okt 12

Ko mēs esam nepareizi sapratuši par rūdīšanos? Kas ir rūdīšanās?

Rūdīšanās , Ziemas peldēšana

Pienākot rudenim, mēs sākam interesēties par to, kā stiprināt imunitāti, izturēt pirmos vējus un saglabāt pozitīvu skatu uz lietām, kad visi apkārt runā par rudens depresiju. Viena no lieliskākajām iespējām, kā stiprināt sevi fiziski un garīgi, ir norūdīšanās. Tomēr, jāsaka godīgi, arī rūdīšanos vajā daudz un dažādi stereotipi. Lielākoties iedoma, ka rūdīšanās aprobežojas ar sēdēšanu ledus vannā, kad sakostiem zobiem skaitam sekundes. Vai tā tiešām ir? Centīsimies paskaidrot.

Turpinā lasīt rakstu
Sep 27

Fakti, ko Tu vēl nezini par elpošanu

Elpošana

Elpošana ir viena no visvienkāršākajām un ierastākajām darbībām, ko cilvēka ķermenis veic ikdienā. Ne velti Rūdīšanās skola elpošanas mācībām velta ļoti lielu nozīmi un tā ir pamatā mūsu vairākiem mācību notikumiem. Par elpošanu vairāk vari lasīt mūsu blogā. Elpošana. Lielāko daļu laika mēs par to pat nedomājam. Ieelpojot plaušās gaisu, tiek uzņemts skābeklis, kas bagātinās asinis. Šis svarīgais elements pa asinsvadiem aizceļo uz katru orgānu un šūnu, jo ikvienai organisma šūnai, lai tā spētu pilnvērtīgi funkcionēt, ir nepieciešams skābeklis. Galvenie elpošanas orgānu sistēmas uzdevumi ir gaisa iesūkšana plaušās un izpūšana no tām – ārējā elpošana jeb plaušu ventilācija, gāzu maiņa starp plaušās iesūkto gaisu un asinīm, gāzu transports ar asinīm, gāzu maiņa starp asinīm un audiem, bioloģiskā oksidācija jeb audu elpošana. Patiesībā tas ir pārsteidzošs process, kas mūsu ķermenī notiek katru dienu! Lai arī cik ierasts šis process nebūtu, pieļauju, ka jūs neesat dzirdējuši par dažiem no elpošanas faktiem!

Turpinā lasīt rakstu
>