Aptaujas rezultāti par ziemas peldēm

Elpošana

21 dienas izaicinājums paradumu maiņai Piesakies bezmaksas izaicinājumam

Jan 30

Peldes ziemā? Tieši tā!

Būt motivētam peldēt gada aukstākajos mēnešos nemaz nav tik viegli. Ir daudz jāstrādā ar sevi un jāatrod metodes, kas der tieši Tev! 

Lai iedvesmotu Tevi mainīt savu ikdienu un rūdīšanās kļūtu par neatņemamu tās sastāvdaļu, mēs, Rūdīšanās skola, aptaujājām cilvēkus, kuriem ir pieredze ziemas peldēs un noskaidrojām, kāda ir viņu motivācija un izpratne par tām.

Atrodi savu motivāciju

Kā liecina aptaujas rezultāti, tad galvenie iemesli, nodarboties ar ziemas peldēm, ir sava organisma rūdīšana un imunitātes uzlabošana. Dalībnieki ir pārliecināti, ka tas ir labs rakstura un gribasspēka treniņš, kas palīdz atbrīvoties no stresa un jauki pavadīt savu brīvo laiku.

Lai vislabāk sagatavotu savu organismu ziemas peldēm, nepieciešamas regulāras fiziskas aktivitātes svaigā gaisā, peldes ne tikai vasaras mēnešos, bet visu gadu, kā arī gaisa vannu un kontrastdušu izmantošana. 

Galvenais ir sākt

22.8% aptaujas dalībnieku šī ir pirmā sezona ziemas peldēm, 45.7% piekopj rūdīšanos jau vidēji 1 – 5 gadus, taču 26.1% respondentu ir ar 5 – 10 gadu pieredzi. Mazāk ir tādu, kuri to dara vairāk par 10 gadiem. 

Informācija par ziemas peldēm un to labo ietekmi gūta galvenokārt no draugiem (42.4%), daļa to guvusi ar sociālo tīklu starpniecību (26.1%) un citus (23.9%) iedvesmojusi kāda spilgta personība, kura pati piekopj ziemas peldes un popularizē tās palšākai auditorijai. Kā nozīmīgas personas, kas iedvesmojušas arī citus, var minēt Vimu Hofu, Parfīriju Ivanovu un Māri Žundu.

Ievēro regularitāti

Kā jau tas ir daudz kur, arī rūdīšanās procesā ir jāievēro regularitāte. Pieredzējušākie to dara vidēji 1 – 3 reizes nedēļā. Laiks, kas tiek pavadīts ūdenī vienas peldes laikā, ir vidēji 1 – 3 minūtes. Taču pavadītais laiks ūdenī var atšķirties, atkarībā no sagatavotības.

Viedokļi par to, kādai jābūt ūdens temperatūrai, lai to varētu uzskatīt par ziemas peldi, ir dažādi.  41.3% aptajas dalībnieku apgalvo, ka ūdens temperatūra nedrīkst būt augstāka par 10 grādiem pēc Celsija. 33.7% uzskata, ka ūdens temperatūra nedrīkst pārsniegt 8 grādus, bet 20.7% ir pārliecināti, ka temperatūrai jābūt zemākai par 5 grādiem pēc Celsija.

Arī vietas izvēlei ir nozīme. Kā tika noskaidrots, tad daļa peldētāju dod priekšroku peldēm tieši dīķī vai ezerā. Taču daļa nepievērš lielu uzmanību vietai, kur tiek veiktas ziemas peldes, galvenais ir pats process.

Atceries par drošību

Rūdīšanās laikā nedrīkst aizmirst par savu drošību. Zināms, ka ķermeņa daļa, caur kuru tiek zaudēts visvairāk siltuma, ir galva. Tādēļ, lai peldēšana ziemā būtu droša, nepieciešams nodrošināties ar galvassegu. Tāpat ir svarīgi atcerēties nepārvērtēt savas spējas, nedarīt to vienatnē un/vai alkohola reibumā. 

Sajūti pārmaiņas

Lielākā daļa cilvēku, kas regulāri piekopj ziemas peldes, ir novērojuši sava veselības stāvokļa un pašsajūtas uzlabošanos. Viņi atzīst, ka mazāk slimo un tas ir palīdzējis cīņā ar dažādām problēmām – depresiju, nogurumu, asinsrites traucējumiem un citām problēmām.

Ja arī Tev ir interese par rūdīšanos, bet nezini ar ko sākt, tad Rūdīšanās skola var Tev palīdzēt! Ieskaties mūsu piedāvājumā un izvēlies sev piemērotāko!

 

Saņem rūdīšanās jaunumus un aktualitātes savā e-pastā! Pieteikties

Follow

About the Author

Rūdīšanās skola ir veids, kā mēs varam dalīties savā pieredzē un zināšanās ar ikvienu, kas vēlas kļūt par sevis labāku versiju — būt enerģiskāks, pārliecinātāks, stiprāks, veselīgāks, mērķtiecīgāks un produktīvāks. Rūdīšanās skolā mēs apvienojam vairākas mūsu izmēģinātas, pārbaudītas, apgūtas un pierādītas metodes un zināšanas, lai palīdzētu Tev sasniegt savus mērķus.

>