Aukstuma mīļi. Vima Hofa – metode imunitātes stiprināšanai un veselības uzlabošanai

Aukstums

21 dienas izaicinājums paradumu maiņai Piesakies bezmaksas izaicinājumam

Mar 09

Aukstums nav  bieds, bet draugs! Iespējams holandietim Vimam Hofam (Wim Hof) ir izdevies radīt metodi, kas apiet miljoniem gadu evolūcijas procesā tapušo vai radīto uzskatu, ka mūsu prāts tieši nespēj ietekmēt pašu ķermenī notiekošos procesus. Piemēram, palielināt vai samazināt ķermeņa temperatūru, endokrīnās sistēmas hormonu veidošanās intensitāti u.t.t.  Ne reizi vien esam raidījumā nonākuši pie secinājuma, ka sakārtots prāts daudz labāk komunicē ar ķermeni, bet princips vienmēr nemainīgs – prāts pats par sevi un ķermeņa fizioloģiskie procesi notiek paši par sevi. Izrādās strikti noteiktās robežas iespējams pārkāpt.

Tā nu sanācis, ka mūsu platuma grādos vairāk jāizsargājas no aukstuma, nevis karstuma! Tomēr ir cilvēki, kas aukstumu izmanto, lai kontrolētu savu ķermeni un pašsajūtu. Kas ir šie „ledus cilvēki”, kā darbojas holandieša Vima Hofa metode, kuru arī Latvijā var praktiski to apgūt, un kādi ir šīs metodes plusi un iespējamie mīnusi. Studijā Vima Hofa metodes treneris un vēstnieks Latvijā Māris Žunda, žurnālists, velobraucējs Edvīns Kamoliņš un “aukstuma mīle” Agnese Skudra.

Atšķirība starp „roņiem” un Vima Hofa metodes piekritējiem: „roņi” vairāk ziemā peldas uz adrenalīna bāzes. Tā viņi enerģiski sevi uzlādē. Līdzīgi dara arī Vima Hofa metodes piekritēji, bet viņi aukstuma pārbaudījumu uztver kā mācību vielu un treniņa nometni. Lielākais darbs tiek veikts mājās, trenējot elpošanu un veicot fiziskā līdzsvara vingrinājumus, tas palīdz āliņģī izturēt pēc iespējas ilgāku. Specifiski elpošanas vingrinājumi, kas palīdz uzlabot asinsriti.

Galvenais – uzlabo veselību un imunitāti, blakus efekts – tā darbojas arī kā svaru mazinoša, jo metodi praktizējot uzlabojas vielmaiņa.

Agnese Skudra atzīst, ka viņa nodarboties ar Vima Hofa metodi sākusi tieši, lai uzlabotu veselību un imunotāti. Šķiet, ka rezultāti ir.

Edvīns Kamoliņš atzīst, ka pirmais šoks būs vienmēr, ieejot aukstā ūdenī. Bet āliņģī paliec viens ar sevi. Tā ir saruna ar sevi, savām sajūtām. Aukstums palīdz labāk izzināt sevi Sirds lec, elpa aizraujas, bet pēc 20 – 25 sekundēm, pēc dziļākas ieelpas un mierīgākas izelpas, var izjust, ka paliek siltāk.

Pa tālruni uzklausām fizikālās medicīnas ārsti, rehabilitācijas ārsti Ingrīdu Tamboru. Viņa atzīst, ka labprāt atbalsta metodes, kas saistās ar iegremdēšanos vēsā ūdenī, bet visām metodēm ir savu plusi un mīnusi. Viņa apšauba, vai ikviens var izmantot metodi. Vajadzētu norādīt, kuriem cilvēkiem nevajadzētu pievērsties šai metodei. Ārste uzskata, ka cilvēkiem ar asinsrites regulācijas traucējumiem vajadzētu atturēties no šīs metodes.

Saņem rūdīšanās jaunumus un aktualitātes savā e-pastā! Pieteikties

Follow

About the Author

Rūdīšanās skola ir veids, kā mēs varam dalīties savā pieredzē un zināšanās ar ikvienu, kas vēlas kļūt par sevis labāku versiju — būt enerģiskāks, pārliecinātāks, stiprāks, veselīgāks, mērķtiecīgāks un produktīvāks. Rūdīšanās skolā mēs apvienojam vairākas mūsu izmēģinātas, pārbaudītas, apgūtas un pierādītas metodes un zināšanas, lai palīdzētu Tev sasniegt savus mērķus.

>