Eksperta ieteikumi možuma uzturēšanai rudenī

Aukstums

21 dienas izaicinājums paradumu maiņai Piesakies bezmaksas izaicinājumam

Nov 27

Līdz ar rudens lapu nokrišanu iestājies tumšākais gada posms, kas ietekmē daudzu cilvēku noskaņojumu un darbaspējas. Lai drēgnās nedēļas līdz pirmajai noturīgajai sniega kārtai ne tikai pārciestu, bet arī pilnvērtīgi dzīvotu un strādātu, speciālisti iesaka ņemt vērā dažus padomus.

“Regulāra un sistemātiska kustība visas dienas garumā neatkarīgi no gada laika, svaigs gaiss un āra pastaigas — tas ir nepieciešams arī šajā laikā. Pēc iespējas vairāk jāmeklē saule — brīžos, kad tā ir, — un dienas laikā jādodas īsās pastaigās vai jāvēdina telpas, ja tas ir iespējams,» saka Rūdīšanās skolas vadītājs, biohakeris Māris Žunda.

“Rūdīšanās dzīvesveids var būtiski palīdzēt sadraudzēties ar drēgnumu, ūdeni un vēso gaisu. Noder arī papildu elpošanas prakses, kas nomierina ķermeni. Un atceramies, ka ziemas laikā mūsu bioloģija prasa gulēt vairāk — aptuveni par 1–2 stundām —, tāpēc būs jāpārskata aktīvās vasaras un hobiju nodarbes, lai pielāgotos drēgnajam periodam un pievērstos miegam. Miegs ir pamats, kas nepieciešams, lai ķermenis naktī atjaunotos un atgūtu enerģiju,” norāda eksperts.

Tumšā laikā daudzi darbinieki izjūt pastiprinātu miegainību. Gadu gaitā katrs izstrādājis savu recepti, kā ar to tikt galā, tomēr tā ne vienmēr ir izmantojama. Piemēram, apņemšanās doties pie miera dažas stundas agrāk dažkārt neizdodas tādēļ, ka bērni vakarā prasa palīdzību mācībās. Palīdzēt var darba devēju pretimnākšana un konstruktīvu risinājumu meklēšana kopā ar darbiniekiem.
«Nav lielas jēgas no darbinieka, kurš ierodas birojā pusdeviņos no rīta, bet līdz dienas vidum tā arī nespēj pamosties un produktīvi strādāt.

“Šādā situācijā ļoti noder elastīgs darba grafiks un kādu dienu nedēļā attālināta darba iespēja. Elastīgs darba laiks ļauj darbiniekiem strādāt stundās, kad darbs veicas vislabāk. Ja kādam vajag no rītiem ilgāk pagulēt, viņš var strādāt ilgāk pēcpusdienā, citam dienas vidū noder iespēja atgūt spēkus pastaigā, vēl kāds spēj piecelties agri no rīta, bet darba dienas beigās acis jau krīt ciet. Daudzās profesijās ik pa laikam darbiniekiem var dot iespēju paveikt darbu attālināti, lai nav jāsteidz uz biroju lietusgāzē vai rudens vētrā. Tas palīdzēs mazināt sajūtu, ka strādāšana ir kā spaidu darbi,» pieredzē dalās Latvijā populārākās grāmatvedības un uzņēmuma vadības sistēmas “Tildes Jumis” biznesa attīstības vadītājs Viesturs Slaidiņš. Uzņēmumā elastīga un attālināta darba iespējas tiek piekoptas jau vairākus gadus, un šī prakse ir sevi pilnībā attaisnojusi.

Izmaiņas dienas un darba režīmā īpaši nepieciešamas, kad iestājies rudens laiks un pulkstenis pagriezts par stundu atpakaļ. Līdz ar to rodas iespaids, ka ķermenis ātrāk nogurst, jo gribas gulēt, piemēram, jau pulksten 21.00, nevis 22.00.

“Pieredze rāda, ka ķermeņa spēja adaptēties jaunam laika režīmam ir aptuveni līdz divām nedēļām, tieši tāpēc šobrīd vienkārši iesaku cilvēkiem pašiem pievērst uzmanību, kad būtu jāiet gulēt un jāceļas, lai saskaņotu bioloģisko pulksteni ar cilvēka radīto pulksteni,» piebilst M. Žunda.

Autors: Veselam.lv

Materiāls pārpublicēts no interneta ziņu portāla la.lv

http://veselam.la.lv/eksperta-ieteikumi-mozuma-uzturesanai-rudeni?fbclid=IwAR1TJQ5TaQcbvwKuFD65fcQcw84Q3cQIR0sngGVBArmIaAwZkcDVLWm2ClE

Saņem rūdīšanās jaunumus un aktualitātes savā e-pastā! Pieteikties

About the Author

>