Pieredzes stāsts – nomāc stresu, kontrolē emocijas

Pieredzes stāsti

21 dienas izaicinājums paradumu maiņai Piesakies bezmaksas izaicinājumam

Nov 12

Ingus Siliņš ir 37 gadus vecs vīrietis. Precējies, ģimenē aug trīs puikas (2, 4, 11 gadi). Par sevi saka: “Profesionāli esmu NBS virsnieks. Esmu aktīvs, patīk sevi pilnveidot gan fiziski, gan psiholoģiski, arī mentāli un emocionāli.”

Ar Rūdīšanās skolas veidotāju Māri Ingus iepazinies sava dienesta laikā Nacionālajā aizsardzības akadēmijā. “2016.gadā NAA kadetiem izveidoja Kaujas izturības kursu, kas ilgst gandrīz divas nedēļas. Šī kursa laikā kadetiem tiek dota iespēja iepazīt sevi situācijās, kad viņi tiek novesti līdz savām fiziskajām, psiholoģiskajām un emocionālajām robežām. Lai kadetus labāk sagatavotu un iedotu viņiem vēl vienu rīku (elpošanu) sevis pašregulācijai, tika pieaicināts Māris,” par satikšanos stāsta vīrietis.

Uzvar stresu

Ingus skaidro, ka tā īsti kopējās Rūdīšanas skolas aktivitātēs nav iesaistījies, pārsvarā konsultējas ar Māri un pats cenšas meklēt risinājumus un praktizēt. Tomēr vīrietis Rūdīšanās skolas aktivitātēm seko un nākotnē plāno kādās no tām arī piedalīties, jo Māris un Rūdīšanās skolas aktivitātes Ingum ir palīdzējušas viņa “meklējumos”.

“Daudzbērnu ģimenes tēva ikdiena, kas apvienojumā ar manu iepriekšējo dienestu NAA, kā kursa priekšniekam, ievērojami bija paaugstinājusi stresa līmeni un apjomu, ko varēja izjust manā ikdienas dzīvē. Pats fiksēju, ka biežāk sāku dusmoties un strīdēties ar saviem ģimenes locekļiem. Sāku meklēt veidus un metodes kā dusmas savaldīt un kontrolēt. Sāku daudz lasīt par pašregulācijas metodēm,” par savu ceļu uz harmonisku dzīvi pastāsta Ingus.

Pirmā grāmata, kas nonāca vīrieša rokās un “aizķērās”,  bija Navy Seal vienības bijušā komandiera Marka Divaina (Mark Divine) grāmata “Unbeatable Mind”: “Pēc grāmatas izlasīšanas uzsāku praktizēt meditēšanu un kastīšelpošanu (Box Breathing). Centos elpot no rītiem, tomēr visa praktizēšana man notika neregulāri. Citus rītus nāca miegs, citus rītus likās, ka man to nevajag utt. Vēlāk sāku praktizēt Wima Hofa elpošanas metodi, bet sākumā tā neaizgāja. Likās gara un bieži no rīta aizmigu to pildot. Viss aizgāja, kad pamainīju rīta elpošanu ar meditāciju un elpošanu sāku veikt pusdienas pārtraukumā.”

Pirmā pieredze ar skarbu draugu

Pirmā aukstuma pieredze Ingum bija pārgalvības mudināta –  5 gadus atpakaļ, savā dzimšanas dienā 22.novembrī, viņš mēģināja ieskriet jūrā, iegulties un skriet ārā. Protams, bez kādas rūdīšanās pirms tam. “Izdarīju, bet tāds pārgalvīgs kaut kā pierādīšanas pasākums vien bija,” atzīst Ingus un paskaidro, ka aukstums viņam nekad nav paticis, bet tas viss mainījies, kad sācis praktizēt Wima Hofa metodi (kontrastdušas). “Lasīju daudz par šīm lietām un lēnām tas klikšķītis pārslēdzās. Tagad aukstumu uztveru kā tādu skarbu draugu, kurš vienmēr saka patiesību par tevi un tieši tādēļ tu viņu gribi satikt.”

Wim Hofa elpošanas metodi Ingus pirmo reizi praktizējis KIK sagatavošanās nodarbībās: “Man personīgi sajūtas bija  fantastiskas – tirpas kājās un rokās un tāds meditatīvs bezdomu stāvoklis ik pa brīdim. Tas ir lielisks veids kā nodrošināt lielāku pašregulācijas spēju un pašpilnveidi.”

Kas mainījās?

Uzsākot darbu ar sevi vīrietis atradis jomu (elpošana, rūdīšanās utt.), kas viņam pašam ļoti interesē un par ko gribas uzzināt arvien vairāk. Turklāt, to var praktizēt, novērot un mācīt tālāk: “Piemēram, varu iemācīt saviem bērniem, cik svarīgi elpot caur degunu utt.”

Ja salīdzinām Ingu pirms iepazīšanās ar Rūdīšanās skolu un  Vima Hofa metodi, tad Ingus saka, ka pieredzētais un jaunapgūtais viņam palīdzējis ikdienā ieviest jaunus un pozitīvus ieradumus – pašregulāciju ar elpošanas palīdzību, kontrastdušas.

Nekādu īpašu viedokli no malas Ingus gan neesot dzirdējis, neesot izjutis arī kādu savādāku attieksmi, vienīgi sieva saka, ka ar to dusmošanos tomēr vēl tāls ceļš ejams, tāpēc esot jāturpina strādāt.

Bet visiem citiem, kas gribētu pamēģināt elpošanas metodi vai rūdīšanos, vai vienkārši atrodas sevis meklējumos Ingus saka: “Calm is contagious!” (Tulk.Miers ir lipīgs!).

Uzzināt vairāk

Tavs ķermenis spēj vairāk nekā domā Tavs prāts

Apmācību laikā Tev būs iespēja iegūt gan praktiskas, gan teorētiskas zināšanas par visiem trim galvenajiem Vima Hofa metodes elementiem: elpošanu, prāta treniņu/meditāciju un aukstumu.

Follow

About the Author

Rūdīšanās skola ir veids, kā mēs varam dalīties savā pieredzē un zināšanās ar ikvienu, kas vēlas kļūt par sevis labāku versiju — būt enerģiskāks, pārliecinātāks, stiprāks, veselīgāks, mērķtiecīgāks un produktīvāks. Rūdīšanās skolā mēs apvienojam vairākas mūsu izmēģinātas, pārbaudītas, apgūtas un pierādītas metodes un zināšanas, lai palīdzētu Tev sasniegt savus mērķus.

>