Rūdīšanās skolaPieredzesPieredzes stāsts: Veslība ir atslēga uz visu!
Pieredzes stāsts: Veslība ir atslēga uz visu!
  1. Kas ir veselīgs dzīvesveids un ko tas sevī iekļauj?

Pirmais ar ko jāsāk ir domāšana par veselīgu dzīves veidu! Nevajag sevi piespiest,jo veselīgam dzīves veidam jānāk ar patiku, mīlestību un laimes sajūtu. Kā Hipokrāts ir teicis: ” Veselība jau mums ir, bet, ka cilvēkiem ir jāmācās novērst šīs lietas ko mēs daram kuras nav veslīgas, bet ar viņa vārdiem tā ir zaļā enerģija kura katrā mīt un tā ir jāpārstāj bloķēt un tad mēs būsim veselīgi.” Tās ir rīcības ko mēs daram savā ikdienā ar uzturu , treniņiem, fiziskām aktivitātēm, miegu, stresu, šķidrumu un mazākām aktivitātēm, tās ietekmē mūsu ķermeni, vienmēr visam ir jābūt stabilitātē un līdzsvarā un tikai tad, mēs varam būt veselīgi.

  1. Kāpēc aicini ievērot veselīgu uzturu?

Noteikti aicinu, jo tas ir viens no vienkāršākajiem veidiem, kā ātri uzlabot savu veslību! Būs tā iespēja, ka prāts strādās labāk, būsi produktīvāks un priecīgāks. Mūsu mikrobioms, kas atrodas vēderā ļoti saistīts ar mūsu smadzenēm, jeb kā to mēdz saukt par otrām smadzenēm. Uzturu ļoti iekemē mūsu mikrobiomu un ja mēs neievērojam veselīgu uzturu mēs barojam sliktās baktērijas un nekotrolējam mūsu rīcību kā mēs rīkojamies. Ja mēs nespējam sakārtot uzturu mēs paliekam vājāki. Uzturā slēpjas ļoti daudz atslēgas!

  1. Vai Jums ieteica kāds pamēģināt veslīgu dzīves veidu?

Personīgi ar veselīgu dzīvesveidu esmu saistīts ilgi, bet sākumā, tās bija tikai kustības, bet uzturs manā dzīvē ienāca pateicoties filmai, kuras nosaukums ir Food Choices, šī filma bija balstīta uz patiesiem notikumiem un pēc tās, sāku lasīt daudz grāmatas un skatīties dažādu ārstu intervijas par veselīgu dzīves veidu. Kā arī pārstāju lietot uzturā gaļu un pārgāju uz augu produktiem. Tikai vienas filmas noskatīšanās, kas lika nopietni raudzīties uz manu veselību un ietekmēja visu manu dzīvi.

  1. Kā saglabāt motivāciju ieturēt veslīgu uzturu un dzīves veidu?

Lai saglabātu savu motivāciju ir jāatrod savs KAPĒC! Tam kapēc jābūt ļoti spēcigam, tas nevar būt, ka gribi nomest svaru vai uzaudzēt muskuļus, tam jābūt kam nopietnākam. Tam ir jābūt mērķim, kas ir visam atlikušajam mūžam. Mans mērķis ir nebūt slimam, vājam un simts gadu vecumā aktīvi kustēties un sportot (kā piemēram spēlēt futbolu un basketbolu). Es zinu, ka mans mērķis ir diezgan optimistisks, bet es vēlos savas vecumdienas pavadīt kvalitatīvi. Mēs nedrīkstam skatīties īss termīņā pat ne gada termiņā un pat ne desmit gadu mums ir jāskatās ko mēs darīsim savā dzīves nogalē un tā šī motivācija rodas. Ja tu zini savu lielo KAPĒC tas būs viegli!

  1. Ja cilvēks ir izlēmies pievērsties veselīgam uzturam, vai ir produkti kas pavisam noteikti jāizslēdz no savas ēdienkartes?

Pavisam notiekti ir jāizslēdz dzīvnieka produkti tie būtu zivis, gaļa, olas un piens. Kā arī no pārstrādātiem produktiem tā būtu eļļa, dažādu veida, izņemot linsēklu (jo šī ir vairāk kā uztura bagātinātājs) un tomātu sulu nevajadzētu lietot uzturā. Ja tu vēlies veslību ātri uzlabot bez zāļu palīdzības tad šis ir tas ar ko es iesaku sākt.

  1. Kas ir visbiežāk pieļautās kļūdas uzturā?

Lielākās kļūdas ko cilvēki pieļauj ir, ka nedaudz slikta nenāks par ļaunu un šoreiz vēlos vairāk akcentēt uz dzīvnieku produktiem. Kaut vai reizi nedēļā apēdot kaut ko no dzīvnieku produktiem mūsu organisms ļoti reaģē. Mūs ļoti daudz cenšas novirzīt no cukura lietošanas. Protams, ja cukurs ir par daudz, bet tas nav tik kaitīgs kā mēs domājam. Cukurs nav tā problēma, kas rada cukura diabētu, tie ir tauki. Nevajadzētu sekot diētām kuras liek izslēgt ārā produktus. Par produktu izslēgšanu nekāda runa neiet. Tā nav diēta kas izslēdz produktus. Diētas sākas tur, kad sākam izslēgt kādas makro vērtības vai tie būtu tauki, ogļhidrāti, vitamīni un minerāl vērtības. Ja mēs sākam to shēmu aiztik, tad mēs esam ļoti lielās nepatikšanās. Būtu vērts pievērst uzmanību individuālam faktoram, mēs esam atšķirīgi un reizēm mēs domājam, ka visu varam atļauties un nekas nenotiks, bet labāk ir padomāt pirms kaut ko dari. Vislabāk ir ka tu kontrolē sevi ko tieši ēd. Atslēga visā ir spēt sevi kontrolēt skatoties uz ēdienu. Uzturā nekad pirmajā vietā nevajadzētu likt garšu, ja mēs to daram, tad mēs esam virzienā uz neveiksmi.

  1. Vai ir veselīgi strauji uzsāk veselīgu uzturu?

Sākumā vari pārspīlēt tikai ar kādām fiziskām kustībām. Sākot strauji veslīgu uzturu neko tas nevar ietekmēt, bet to vajadzētu darīt pakāpeniski, jo ēdiens ir viss lielākā atkarība un uzreiz nevarēsi atteikties no dzivnieku produktiem, ja dienu dienā tos ēdi.

  1. Kāda ir atšķiriba starp diētu un veselīgu uzturu?

Diēta nav nekādā veidā veslīgs uzturs tā ir ierobežošana, tas saistās ar kaloriju defecītu un diētas pamatā ir samazināt kaloriju daudzumu un vienozīmīgi zaudēsim svaru. Diēta nedod rezultātus, jo viņa ir diezgan neveselīga. Veselīgs uzturs ir tāds, kad tu ēd takā tev patīk un ar domu,ka tu zini kapēc tu ēd. Ēdot saglabā kaloriju normu un ja vēlies palielināt muskuļu masu tu palielini kaloriju daudzumu. Augu bāzes produktus tu vari ēst tik cik tevī lien un tu nekad nekļūdies un veslīgs uzturs ir pavisam kas cits.

  1. Kā veidot sabalansētu uzturu, lai organisms spētu atjaunoties?

Jāizveido sabalancēts uzturs, ja jūs nezināt kas tas ir tad ir lieliska mājas lapa cronometer.com un tur atrodams pats svarīgākais un kā iesācējiem iesaku izmantot, lai saprastu, kā un cik katrā produktā ir kaloriju daudzums. Vienozīmīgi iesaku lietot uzturā augu produktus it īpaši vietējos. Palīdz atjaunoties augu produkti bet pēc treniņiem palīdz cukurs. Jo muskuļi strādā uz cukuru jeb glikozi un organismam vajag oģļhidrātus. Uzturā lietot augļus kuri bagāti ar vitamīniem iesaku kivī jo tie ir bagāti ar C vitamīnu. Lai atjaunotos arī palīdz aukstā dušas vai pirtis. Vel ārī nepārspīlēt ar treniņiem lai organisms spētu pats atjaunoties un pats labakais atjaunošanās process ir kvalitatīvs miegs un tas būtu stundu pirms gulēt iešānas nolikt visus elektroniskās ierices malā un apdomā savu dienu, ko tu esi izdarijs šodien.

  1. Ievērojot veselīgu dzīves veidu kam tu iesaki pievērst īpašu uzmanību?

Iesaku pievērst ļoti lielu uzmanību miegam, jo ja nav rezultātu trenējoties un veselīgam uzturam, tad miegs ir atslēga uz to. Iesaku samazināt ikdienienas tempu un tas samazinās stresa līmeni organismā un to var darīt meditējot un tas ir pavisam vienkārši.

  1. Vai ir iespēja pie tevis pieteikties uz veselīga uztura programmas sastādīšanu un kā to var izdarīt un kur meklēt tevi?

Jā, ir un vislābāk ir pieteikties uz konsultāciju un var mani atrast  facebook kā Aksels Cīrulis un arī instagram kur dalos ar visādu informāciju par veslīgu dzīves veidu. Un ir iespēja pieteikties uz uztura programmas sastādīšanu un to var darīt caur instagram. Plānoju veikt Onlain kursus, bet tas ir plānošanas stadijā, un viss aktīvāk izmantoju instagram.

Intervija tapa sadarbībā ar Artis Joksts-Bogdanovs, Biznesa augstskolas Tūrības komunikācijas fakultātes students

>