Vai bērni ir gatavi skolas miega režīmam?

Miegs

Aug 20

Tā kā ir palikušas apmēram divas nedēļas pirms vasaras brīvdienu beigām, tad tagad ir īstais laiks, lai sakārtotu bērniem veselīga miega režīmu pirms skolas, it īpaši, zinot, cik daudz laika vasarā viņiem izdevās gulēt?

Miega ekspertu rekomendācijas: pirmsskolas vecuma bērniem (trīs līdz piecu gadu vecumā) ir vajadzīgas 10 līdz 13 stundas miega, savukārt skolas vecuma bērniem (no sešiem līdz 13 gadiem) – no deviņām līdz 11 stundām. Bērniem vecumā no 14 līdz 17 gadiem ir vajadzīgas apmēram astoņas līdz 10 stundas miega.

KO DARĪT?

Pakāpeniska pielāgošana ir īpaši svarīga pusaudžiem, kuru bioloģiskais pulkstenis īpaši pubertātes laikā mainās. Šīs vēlās naktis nebūt nav slikti ieradumi, bet gan bioloģijas pielāgošanās rezultāts.

Labi miega paradumi tomēr nav saistīti tikai ar to, kad un cik ilgi bērni guļ. Pēc miega ekspertu domām, tas sākas ar izvairīšanos no dzērieniem ar kofeīnu saturu sešas stundas pirms gulētiešanas. Dažādi stimulatori var pārtraukt dabiskos miega modeļus, padarot aizmigšanu par izaicinājumu. Smagai maltītei, kas atrodas pārāk tuvu gultas vietai var būt tāda pati ietekme kā kofeīnam.

Ierobežojiet ekrāna lietošanas laiku un citu elektroniku arī pirms gulētiešanas, jeb izvairieties no zilās gaismas spektra ietekmes. Vēl labāk, pirms gulētiešanas, izņemiet tehniskās ierīces no guļamistabas. Padariet guļamistabu par rituāla vietu, kur ir jāguļ, nevis jāskatās vai jāklausās dažādās ierīcēs. Brīdinājumi un paziņojumu skaņas telefonos, kā arī daudzu tālruņu izstarotās gaismas veids novērš uzmanību, var tos pamodināt un turēt nomodā.

Visbeidzot, iestatiet gulētiešanas režīmu, kas veicina klusu laiku un atpūtu visā mājā. Tas nozīmē, ka arī pieaugušajiem būs jāpiedalās bērna miega paradumu sakārtošanā. Esiet labs piemērs bērniem. Daži no paradumiem varētu ietvert vannu un grāmatas lasīšanu pirms gulētiešanas. Galu galā šie pastāvīgie ieradumi norāda ietekmē smadzeņu un mācīšanās potenciālu skolā.

Follow

About the Author

Rūdīšanās skola ir veids, kā mēs varam dalīties savā pieredzē un zināšanās ar ikvienu, kas vēlas kļūt par sevis labāku versiju — būt enerģiskāks, pārliecinātāks, stiprāks, veselīgāks, mērķtiecīgāks un produktīvāks. Rūdīšanās skolā mēs apvienojam vairākas mūsu izmēģinātas, pārbaudītas, apgūtas un pierādītas metodes un zināšanas, lai palīdzētu Tev sasniegt savus mērķus.

>